Nieuwsbrief 2024-01

Jaarvergadering
Op 14 november was de algemene ledenvergadering. Er was veel te melden aangezien er onder andere op administratief gebied best wel veel veranderd is en het bestuur afgelopen jaar met veel randzaken bezig is geweest. Dit is ook al in eerdere nieuwsbrieven gecommuniceerd. Het bestuur was voltallig aanwezig maar we vinden het als bestuur jammer dat er maar 6 leden aanwezig waren. Nu ligt de nadruk op vliegen en niet op vergaderen maar voor het bestuur is het wel fijn als leden zich uit spreken oven het reilen en zeilen van de vereniging. Gelukkig kunnen we jullie melden dat het voltallig bestuur ook in 2024 zich weer in zet voor de vereniging. Wij hopen natuurlijk op meer respons bij de festiviteiten van het 50 jarig jubileum, daarover meer in deze nieuwsbrief.

50 jarig jubileum
Dit jaar bestaat de club maar liefst 50 jaar! Reden voor een feest vinden wij als bestuur. Dit kunnen we niet zomaar voorbij laten gaan. Zoals als jullie weten hebben we vorig jaar de krant gehaald met een leuk artikel en ook dit keer heeft de pers zich al gemeld. Een mooi moment om ons als club naar buiten te profileren. Tuurlijk hebben we ideeën zoals bijvoorbeeld het organiseren van een reünie met een hapje en drankje, demonstratievluchten op het veld, zelf vliegen onder begeleiding. Tevens een mooi moment om het lokale bestuur te betrekken in onze activiteiten. Niet alleen voor ons maar ook voor buitenstaanders blijft het een bijzonder gebeuren met al die verschillende vliegtuigen. Het moge duidelijk zijn dat het bestuur dit niet alleen kan. Tuurlijk faciliteren we daar waar mogelijk is. In de algemene ledenvergadering is ingestemd met het voorstel om voor deze gelegenheid maximaal €4000,- beschikbaar te stellen. Budget is er dus nu nog jullie enthousiasme en medewerking.

We zijn benieuwd naar enerzijds leuke initiatieven en anderzijds naar leden die willen helpen. Dat kan op vele terreinen zijn, denk bij bovenstaand voorbeeld aan ‘oud’ leden benaderen, uitnodigingen versturen, catering verzorgen, tent op het veld plaatsen (en catering), vliegdemonstraties verzorgen, instructeur willen zijn voor bezoekers, gastheren om te vertellen over onze hobby, etc, etc. Zonder jullie hulp gaat het niet lukken en dat zou een gemiste kans zijn. Een exacte datum hebben we nog niet gepland maar ergens rond de zomer. Wil je het jubileum ook niet zomaar voorbij laten gaan meld je dan aan en geef daarbij eventueel je voorkeur aan voor een activiteit. Heb je een goed idee dan horen we dat ook graag (met enige uitwerking). Mail je aanmelding en/of idee naar info@aeroclubheemskerk.nl We rekenen op jullie!

Vaste instructeurs
We werken bij de ACH op dit moment niet met vaste instructeurs. In principe mag je les geven als je een niveau boven de leskist beheerst. In de jaarvergadering werd vanuit de leden het idee geopperd om aanvullend wel weer te gaan werken met vaste instructeurs en wellicht ook op vaste tijden in de week les te geven. Dit zou een aanwinst kunnen zijn voor nieuwe leden. Voel jij je geroepen om hier een een rol in te spelen of over mee te denken, laat dit dan vooral weten aan het bestuur via info@aeroclubheemskerk.nl.

Onderhoud maaier
Afgelopen januari hebben we de grasmaaier voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt weggebracht naar de leverancier. Ondertussen staat de maaier weer terug op de club en is deze helemaal klaar om weer een seizoen zonder problemen te kunnen maaien. We hopen met de inzet van de huidige maaiers het veld ook dit jaar weer in topconditie te kunnen houden.

Barkeepers
Vind je het leuk af en toe op de dinsdagavond of donderdagavond achter de bar in het clubgebouw te staan als barkeeper of wil je hier meer over weten, laat het dan vooral weten via
info@aeroclubheemskerk.nl. Om tot een volledig bar rooster te komen hebben we eigenlijk extra barkeepers nodig.

Nieuwjaarsvliegen
Traditiegetrouw stonden er een aantal leden op 1 januari op het veld om het nieuwe jaar in te luiden. Normaal is dat Marcel van de Burgt maar inmiddels heeft hij concurrentie. Zie hieronder een korte foto impressie van de dag.

Bestuur ACH