Nieuwsbrief 2017-02

Bestuur:

Graag houden we u met deze nieuwsbrief op de hoogte van de activiteiten binnen de vereniging.

Na een succesvolle flight simulatordag en interessante soldeercursus staan er al weer nieuwe evenementen op stapel.

Op 23 maart wordt er onder leiding van Nick brouwer weer ge- airbrushed.

Op 18 maart hebben we een veld onderhoudsdag gepland

Op 23maart gaat de klok weer een uurtje vooruit, en hebben we de opening van het nieuwe vliegseizoen en feestavond.

Tevens is in de afgelopen weken de entree verbouwd, lees hier verderop in de nieuws brief het (foto) verslag.

Ook is de club voorzien van een nieuwe PC met bijbehorend beeldscherm, we zijn dus weer up to date en kunnen op IT gebied weer een tijdje mee.

Hiervoor danken we uiteraard de schenker.

23 Maart:

Airbrush avond

Op donderdag 23 maart vanaf 19:00 uur is er in de Drossel een Airbrush-workshop onder de begeleiding van Nick Brouwer. Nick maakt de mooiste afbeeldingen die niet van een foto te onderscheiden zijn. Tijdens de workshop legt hij de technieken uit die je voor het airbrushen gebruikt. Hierdoor leer je op een leuke wijze hoe je een vliegtuig kan spuiten. Deelnemers kunnen hun airbrushset en vliegtuig meenemen en dan kan je meteen aan de slag. Heb je nog geen airbrushset, van kijken leer je ook een heleboel. Alle leden zijn uitgenodigd om deel te nemen of te komen kijken.

.

18 Maart:

Onderhoud veld

Ter voorbereiding op het nieuwe seizoen hebben we in de planning om op 18 maart een veld onderhoudsdag te houden. De opzet is om de laatste tafel nog op stenen te zetten. Uiteraard moeten de stenen worden ingegraven, en daaronder worteldoek geplaatst. De grasplaggen welke hier worden uitgestoken gaan we gebruiken om de ingang van het pad nog verder te verbeteren. Tevens gaan we kijken of we de nog resterende tegels kunnen gebruiken om een bredere rand langs het hek kunnen creëren om bij wat vochtiger week de spullen droog op te kunnen stellen. De vereniging is bezig om een 8 tot 9 nieuwe hekken aan te kopen, waarschijnlijk zullen deze ook nog voor de opening van het seizoen zijn geplaatst en de meest slechte hekken vervangen. Hier geld veel handen maken ligt werk, Graag vragen we ook uw eigen gereedschap (schep, handschoenen, ed.) mee te brengen.

25  Maart:

Opening vliegseizoen en feestavond.

Eindelijk komt het vliegseizoen en het mooie weer in zicht. De jaarlijkse opening van het vliegseizoen wordt uiteraard weer op het veld gevierd. Vanaf 12:00 uur bent u van harte welkom op het veld. Zoals elk jaar hebben we weer een fantastische catering voor de leden geregeld. Er zijn instructeurs op het veld aanwezig zodat ook de nieuwe leden en leden zonder vliegbrevet hun eerste vlucht van het jaar kunnen maken. Vanaf 20:00 uur bent u van harte welkom in de Drossel waar het feest gezellig wordt voort gezet. Wij hopen u weer te zien!

Verbouwing clubgebouw.

Het zal de regelmatige bezoekers aan ons clubgebouw niet ontgaan zijn dat de vloer van de entree wat zwakke plekken vertoonde. Wat begon als een reparatie heeft er na inspectie toe geleid dat de gehele vloer en onderliggende balken zijn vernieuwd. Inmiddels is de vloer compleet vervangen, en zijn we toe aan de laatste afwerkpuntjes.

Daar plaatjes meer zeggen dan tekst, zie hieronder wat impressie foto’s. Ook hier worden uiteraard de betrokken personen hartelijk bedankt voor hun inzet!!

Graag verwijzen we ook nog voor actuele informatie naar:

Het adres is: https://nl-nl.facebook.com/ACH-Aeroclub-Heemskerk-113419428836686/

Het bestuur,

Aeroclub Heemskerk